Thursday, December 27, 2007

pueppercockuh

Julstressen högg sig in i mitt liv, men nu är den över! Här är en liten kort summering om vad som hänt de senaste veckorna:

Ingen hade hört talas om lucia förrän jag visade dem luciakronor, glitter och röda band. Jag misstänker stark att vissa elever tycker att jag är lite knasig. Sjunger konstiga sånger i korridorerna (mina favoriter är "tänd ett ljus", "natten går tunga fjäll" och "mer jul"), och har rött band runt midjan. Och så bjöd jag alla på pepparkakor. Först så skrev jag ordet på svarta tavlan i matteklassrummet, och sen så fick jag artikulera mit bästa, så att alla hängde med. När jag kom till kaaaaaaaaakaa, började alla tjuta av skratt. Först fattade jag inte alls varför alla skrattade och varför min lärare sa "are you kidding now Johanna??" kaak låter tydligen som snopp på engelska... Men jag är lite stolt över mig själv, jag fick ju trots allt tjugo elever och en lärare säga snopp i kör. Snusk, det är minsann det enda amerikaner tänker på!

No comments: