Thursday, December 27, 2007

merry christmas, eller?

Och så kom den stora högtiden vi alla väntat på, julafton. Den tjugofjärde gjorde vi inget särskilt, Jag hade basketträning på morgonen, högtideer är minsann inget undantag för träning!





Josie jobbade hela dagen och jag blev bara mer och mer deppad av att säcka framför tvn medan hela Sverige frossarde i paket och julmat. Så jag drog ner Joe och Tianna till mat affären för att köpa ingridienser för att baka julgodis! Nästan allt julgodis blev misslyckat, förutom cheescaken och risecrispies. Men det var kul.
Fast det var tydligen hål i en av pannorna, för när jag hällde ner fudgen i plåten, hamnade det på bänken istället! Jag fick panik, den mörkbruna vätskan rann och rann, över bänken, ner på golvet, medan jag febrilt letade efter en till långpanna. Sen fick jag ägna en halvtimme åt att städa upp efter mig...
på kvällen ringde några kusiner, dem undrade om jag inte ville komma över och äte julmiddag med dem. Min stora räddning!! tacktacktacktacktack Jeff med familj!!! Skönt att i alla fall få äta julmat den 24e, höll mig till några svenska traditioner i alla fall.. Josie tvingades också jobba den 25e, så innan hon åkte till jobbet (05.30) hade vi snabb presentöppning. Resten av dagen sov vi, och på kvällen sjöng vi kareoke. Och jag lärde mig en sak, ha inte kareokekväll med filipiner, dem är tondöva!
Okej, lite överdrift kanske, men det sved i öronen efteråt i alla fall..

No comments: