Sunday, January 6, 2008

August rush

Igår åkte jag och Amada för att heja på Jessies hockeymatch. Det var jättekallt inne i arenan, vi köpte varm choklad att värma händerna med. Det var jättekul at tse tjejerna spela, inte för att dem var så duktiga, visserligen vann dem, men så fort någon av Park Falls flickorna fick pucken blev dem så exalterade och ramlade raklånga på isen. Dem är ett gäng rookies. Tränar två gånger i veckan, har en dålig budjet, eftersom PFHS inte har råd att supåportta laget. Med det var kul och se dem spela, fastän dem låg oftare än de stod upp på isen..

Efter åkte vi (Jag Amanda, Jessie, Courtney, Page, och sex till jag inte kan namnen på..)
till den lilla biografen på hörnan ;) Såg filmen August Rush, den var jättesorglig! Jessia och Page grät krokodiltårar under hela filmen, vilket fick mig att snarare skratta än gråta med. Kom igen, det är ju bara en film! Fast det kom nog en och annan tår från mitt öga också.. Men blir tagen, en sevärd film i alla fall :)


Och i morgon kanske vi blir lediga från skolan, då det beräknas vara two inches (omkring fyra centimer) is på vägarna. Det kanske är bra att ha sånt kallt väder i alla fall ;)

1 comment:

Anonymous said...

Hey dude! I really love this blog./ L