Tuesday, January 29, 2008

rasister? inte alls!

Horde den absolut rasistiska kommentaren ever haromdagen. Jag och Kori sag en film om slavetrade och vi kom in pa amnet african americans. Hon Sa att Svarta har bara fordarvat det amerikanska samhallet, och att det ar dem som ar den stora anledningen till kriminaliteten i USA. Och sen sa Kori nagot som fick mig att ramla baklanges

"If they are acting like animals, why can't we treat them like ones?"

Jag visste att det fanns rasister i varlden, men det har tar fan priset. Kori och jag ar jattebra vanner, hanging out together many times a week :)
Hur kan en san underbar tjej som Kori, ha sadana galet rasistiska varderingar?

2 comments:

Anonymous said...

herrejävlar. det där tror man ju bara inte finns egentligen! i sverige är det ju verkligen en på tusen som har såna åsikter, och de är oftast väldigt korkade och utstötta. jag blir så nyfiken; vad svarade du på det? hade ni en fräsande diskution eller lyckades du släppa ämnet? undrar vad jag skulle gjort. jag har svårt att släppa sånt där, även om jag vet att det är snudd på omöjligt att ändra på folks åsikter. hur mycket svarta finns det i er stad?

kram/tora

Anonymous said...

Jo jag lyckades behalla lugnet ;)fragade henne lite mer fragor som "men svarta ar val ocksa manniskor?". Hor och hapna, hon holl inte med mig...
Valdigt fa African Americans har, en enda tjej i var skola.


Johanna