Thursday, March 13, 2008

dead beasties and blooddrive

Igar tisdag var det en san dar jobbig dag da magen bara ville vanda sig ut och in.

Det borjade redan pa forsta lektionen, bioloigi. Jag hade helt och hallet glomt bort att vi ska labba idag, labba med doda djur. Jag kommer in i klassrummet och mots av en fruktansvard lukt, som det alltid gor om doda varelser. Jag gar in i klassrummet och tittar till hogra sidan om mig. Dar ligger ett Koansikte pa ett fat, fast nu var det inte vilket koansikte som hellst. Det var en, forlat, jag menar skulle ha varit tvillingpar kossor, men under tillkomst processen hade det gatt fel. Sa Huvudet hade ingen overkake. Det var bara underkake och en lang tunga. I underkaken satt ogen och intill ogonen vbaxte det massa morrhar.
Jag tittar till vanster om mig och ser aggstockarna fran ett sto och en ca 30 centimeter i diameter stor Livmoderskaka. Jag kande hur ansiktet bleknade och jag trodde allvarligt talat att jag skulle svimma.
Som tur var gjorde jag inte det. Daremot gjorde nagra kompisar det nar roda korset kom till skolan och vi gav bort blod. En kille fick till och med anfall, vad heter det nu igen...., seizure maybe?
Jag gav inte bort mitt fina svenska blod.... eftersom jag inte fick. Man far inte ge blod i USA om man bott mer an fem ar i Europa. Fast det var helt okej for mig, jag hade ju redan fatt min chock for dagen liksom...

So long
gran' ma thong
.
.

No comments: